Neurolog Dąbrowska z Łodzi zajmuje się schorzeniami układu nerwowego. W praktyce oznacza to, że jego konsultacja przydatna jest w przypadku bardzo wielu objawów. Często bowiem błahe, bagatelizowane przez pacjentów dolegliwości mogą okazać się przejawami zaburzeń neurologicznych. Dowiedz się więcej o zakresie pracy neurologa. Sprawdź, kiedy warto wybrać się na wizytę do lekarza tej specjalności.

Neurolog – jakie objawy warto skonsultować z lekarzem Małgorzatą Dąbrowską z Łodzi?

Ośrodkowy układ nerwowy, którego badaniem zajmuje się neurologia, składa się z mózgu i rdzenia kręgowego. To dlatego ta dziedzina medycyny najczęściej kojarzona jest z bólami głowy czy zaburzeniami widzenia, mowy lub błędnika oraz schorzeniami kręgosłupa. Do neurologa z Łodzi można jednak także dostać skierowanie w przypadku występowania:

• bólu rozmaitej natury,
  • kurczy, drżenia mięśni lub osłabienia ich siły,
  • problemów z koordynacją ruchową,
  • problemów ze wzrokiem,
  • zaburzeń czucia,
  • zaburzeń węchu,
  • zaburzeń snu,
  • szumów usznych,
  • zawrotów głowy,
  • problemów z pamięcią,
  • nieprawidłowej pracy zwieraczy.

Objawy neurologiczne mogą mieć różne przyczyny – ich źródłem może być zarówno przebyta infekcja, jak i niedobory witamin, minerałów lub innych składników odżywczych, a także inne choroby, takie jak na przykład cukrzyca czy zmiany nowotworowe. Dlatego tak ważne jest ich zbadanie przez specjalistę. Nie warto lekceważyć nawet drobnych niepokojących symptomów, ponieważ mogą być one zwiastunem poważniejszych problemów ze zdrowiem.

Do gabinetu neurologicznego można się wybrać bezpłatnie – po otrzymaniu skierowania od lekarza rodzinnego. Najlepsi specjaliści, tacy jak Małgorzata Dąbrowska, lek. neurolog z Łodzi, najczęściej poza publiczną służbą zdrowia prowadzą też prywatne praktyki  Taka wizyta jest odpłatna, ale zwykle oznacza znacznie krótszy czas oczekiwania na najbliższy wolny termin.

Jak wygląda wizyta u neurologa Małgorzaty Dąbrowskiej z Łodzi? Badania neurologiczne

Prawidłowo przeprowadzone konsultacje neurologiczne zwyczajowo składają się ze szczegółowego wywiadu oraz badania, polegającego na sprawdzeniu odruchów i objawów oraz występujących nieprawidłowości (na przykład zaburzeń mowy czy poruszania się). Wstępne badanie w gabinecie neurolog Małgorzaty Dąbrowskiej z Łodzi ma na celu ukierunkowanie podejrzeń specjalisty co do występujących u pacjenta schorzeń. Aby je potwierdzić, wykonuje się zaś dodatkowe badania, takie jak rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa lub elektroencefalografia (EEG). Pozwalają one na rozpoznanie chorób o podłożu neurologicznym, m.in. takich jak:

• stwardnienie rozsiane,
  • zmiany nowotworowe i guzy,
  • epilepsja,
  • zapalenie mózgu,
  • udar mózgu,
  • rwa kulszowa,
  • stany zwyrodnieniowe kręgosłupa,
  • choroba Parkinsona,
  • nerwica,
  • choroba Alzheimera.

Neurolog zajmuje się nie tylko rozpoznawaniem, ale również leczeniem wyżej wymienionych schorzeń. W przypadku wielu z nich, wczesna diagnoza jest kluczem do poprawy samopoczucia i wyeliminowania objawów. Dlatego nie warto zwlekać z wizytą u specjalisty.